Dag 5 en 6 - Seminyak en Ubud

3 juni 2017 - Bali, Indonesië

Dag 5

We worden wakker en gaan ontbijten. Na het ontbijt reserveren we via internet een scooter die morgenochtend bij ons hotel gebracht wordt voor de komende vier dagen. Vervolgens brengt de buggy van het hotel ons naar het centrum van Seminyak.Daar stappen we uit voor een mooie winkel. Joost wil naar binnen en met zijn blik op de deur gericht roept Donna nog: 'pas op!!!' Maar te laat, vol met zijn maat 42 op een of ander heilig mandje met wierookstokjes wat hier overal voor de deur ligt. (Dit was de eerste waarna er nog velen volgde). Een slappe lach verder vervolgen we onze weg. We gaan wat winkeltjes in en uit en we lunchen bij Seacircus. Dat hadden we als tip gekregen en het is ook echt de moeite waard. We lopen weer verder en we kijken onze ogen uit, er gebeurd zoveel en er is zoveel te zien. De meeste tentjes zijn hier hipper dan hip en het eten is healthy en organic, hipster dus. Er zijn ook stukken die echt armoedig zijn maar het meeste is ontzettend mooi en modern. Aan het einde van de middag ploffen we op het terras bij Motel Mexicola voor cocktails, weer zo'n fancy tentje. Daar besluiten we om terug te gaan naar het hotel om even te douchen en dan aan het strand te gaan eten. We laten ons door een taxi afzetten bij beachclub Patato head. Ook dit is weer zo gigantisch mooi en groot, totaal anders dan verwacht. Het eten is niet te betalen en eigenlijk ook niet te eten maar we hebben wel een hele leuke avond. We lopen terug naar het hotel waar we in de kamer een (mini, maar toch!) salamander aantreffen! BAH. Joost mag 'm vangen maar het etter verdwijnt achter de kast. Dan maar slapen...

Dag 6

Vanaf vandaag hebben we de scooter, deze wordt keurig om half 9 afgeleverd en na het ontbijt stappen we dan ook meteen op. We gaan naar Ubud voor 1 nachtje. De rit er naartoe duurt ongeveer 1,5 uur en is ontzettend gaaf. Eenmaal aangekomen in Ubud checken we in bij ons bed en breakfast, maken we een afspraak bij een hele mooie spa in de straat  en lopen we het centrum in. We gaan lunchen bij een tentje wat er hip uitziet. We kiezen beide voor 'fried rice with chicken' alleen komen we er na een paar happen achter dat er niet alleen chicken in zit maar ook iets met pootjes. We hadden gegeten en gedronken (ik wordt weer misselijk terwijl ik dit typ). Snel een fles water naar binnen gegoten, net doen alsof het niet gebeurd is en doorgelopen naar de markt in het centrum van Ubud. Ook dit was zeer bijzonder. We kopen twee sarongs omdat we anders de tempels niet in mogen die we nog willen gaan bezoeken en vervolgens staat Joost te kokhalzen (van de geur in combinatie met de inhoud van z'n maag) dus keren we snel weer om. We lopen een gezellig straatje in met allerlei kunst. Opnieuw kijken we onze ogen uit en we kopen uiteindelijk een mooi canvasdoek voor in ons nieuwe huis. Tijd om terug te gaan naar onze kamer om de spullen te dumpen want om 4 uur hebben we een afspraak bij de spa. We hebben een 'relaxing package' geboekt van 3,5 uur. Allereerst staat er een hotstone massage op het menu, daarna een facial en tot slot een hoofdhuid/haar behandeling. We worden mega in de watten gelegd in een prachtige omgeving. Het is zo jammer dat we hier niet hebben kunnen filmen of foto's maken want het zag er hilarisch uit hoe Joost met z'n tulband onder een soort droogkap zat. Na de spa gaan we in de hotelkamer eerst op internet zoeken waar we lekker kunnen eten na al die fiasco's. We komen uit bij een Italiaan om de hoek. Thank god, eindelijk weer iets lekkers op ons bord. Na het eten zijn we nog helemaal zen dus besluiten we lekker naar bed te gaan. Het is nu 22.25 uur en we gaan lekker slapen! Tot snel xx

1. Iris:
    4 juni 2017
    Dat filpje van Joost op de scooter, hahaha. Hilarisch. En let maar goed op bij al die massages dan mag je thuis op mij oefenen voor je werk.
  2. Iris:
    Filmpje bedoel ik
  3. Francis & Dave:
    4 juni 2017
    Super leuk al die filmpjes, foto's en verhalen! Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Nog heeeeeeeel veel plezier, en doen jullie wel een beetje voorzichtig op de scooter xxx
  4. Marijke:
    5 juni 2017
    Wat beleven jullie mooie avonturen. hartstikke leuk om te lezen. xxxx