Dag 2,3 en 4 - Gili Trawangan en terug naar Bali

1 juni 2017 - Bali, Indonesië

Vanwege de slechte WiFi op Gili is ons verslag wat later en wat langer :)

Dag 2

We zetten de wekker om 9.30 uur om lekker te gaan ontbijten maar als deze afgaat blijkt dat we allebei toch wel een beetje last hebben van een jetlag (het is in Nederland dan 03.30 uur). We besluiten het ontbijt te skippen en we slapen uit tot 12.15 uur. Dat hadden we echt even nodig. Vervolgens de zwemkleding aan en naar het zwembad. Het resort Villa Ombak waar we verblijven is echt super. Aan het zwembad bestellen we een clubsandwich en blijven we de rest van de middag lekker chillen. Rond een uur of 4 besluiten we te gaan douchen en we lopen richting de beroemde 'swing in the sea'. We gaan in de rij voor een foto en de zonsondergang in deze omgeving is echt adembenemend mooi. Op de terugweg lopen we langs de spa om weer een massage te plannen en dan is het alweer etenstijd. We eten aan een tafeltje op het strand en daarna worden onze voeten/benen gemasseerd. Hallelujah, dit willen we thuis ook iedere dag. Na de massage gaan we Shisa roken en cocktails drinken langs de strip, het is gezellig druk maar volgens de bevolking rustig vanwege de ramadan. Rond een uurtje of elf komen we op een beach party terecht en dansen we met de voeten in het zand met mensen van over de hele wereld. Super gaaf, wat een eiland en wat een ervaring!

Dag 3

Vandaag dwingen we onszelf wel op te staan voor ontbijt want anders komen we nooit in dat ritme. We gooien de handdoeken op de bedjes bij het zwembad en hier blijven we weer de hele dag chillen. Rond een uur of 3 wil Joost het eiland rond fietsen omdat het gaat bewolken, dus gaan we douchen en fietsen proberen te scoren. Bij het hotel zijn ze op... dit was vast een voorteken dat we het erbij hadden moeten laten maar we geven niet op en huren twee fietsen op 'the strip'. We beginnen vol goede moed aan onze fietstocht, na een paar 100 meter gutst het zweet echt van ons lijf maar we geven niet op. We komen langs de mooiste stukken strand en paradijselijke plekjes. Als we aan de andere kant van het eiland zijn heeft Donna al pikzwarte benen van de ketting en trappers van het op en afstappen. We kopen een flesje water en genieten even van het uitzicht. Vervolgens begint de barre tocht door lange stukken zacht zand en moeten we met de fiets over hele smalle randjes langs de zee. Op dat moment echt vreselijk, achteraf wel lachen. Na 1,5 uur zijn we het eiland rond gefietst en we besluiten dat we de fietstocht die in Ubud gepland staat waarschijnlijk maar gaan overslaan. Wij zijn hier niet voor gemaakt. Vervolgens springen we weer onder de douche en gaan we curry's eten. Na het eten is het uiteraard weer tijd voor een massage, een after sun massage dit keer want ondanks het smeren zijn we toch een beetje verbrand. Om de dagen op Gili T af te sluiten willen we nog even iets gaan drinken langs het strand. Hier doet een Australische vrouw vreselijk moeilijk over de rekening waardoor we met het personeel in gesprek raken. De hele avond praten we met Maria en haar manager en we zijn echt enorm onder de indruk. Een aantal keer springen de tranen in onze ogen door hun indrukwekkende verhalen over hun leven op Gili en Lombok. We geven een dikke fooi en we verlaten een uur na sluitingstijd het terras. We gaan naar bed.

Wat was Gili T magisch en dat zonder magic mushrooms die we om de 50 meter kregen aangeboden. We hebben GENOTEN met hoofdletters. Dit vergeten we nooit meer.

Dag 4

Vandaag gaan we terug naar Bali. Drie dagen op Gili zijn precies genoeg geweest. We ontbijten en daarna staat ons paard en wagen weer klaar om ons naar de haven te brengen. Hier op Gili is het een stuk beter geregeld dus voor we het weten zitten we op de boot. Vanaf Gili Trawangan gaan we eerst langs Gili Meno, Gili Air en Lombok voordat we eindelijk aar Bali vertrekken. Het wordt dus weer een wereldreis. We hebben wind tegen dus na iets meer dan 2 uur zijn we weer in Padongbai. Voor het eerst staat hier geen travel agent klaar met een bordje met Joost (ze zeggen Djoest) zijn naam en we weten even niet wat handig is. De shuttle bus is inbegrepen bij ons bootticket maar duurt 3,5 uur. We besluiten een taxi te nemen die ons rechtstreeks naar het hotel gaat brengen. Dit zou ongeveer 1,5 uur duren maar door het vreselijke verkeer hier duurt dit uiteraard ook weer een stuk langer. We gaan in ieder geval rechtstreeks naar ons hotel en dat is fijn. Om 4 uur komen we aan in ons hotel en we zijn blij dat we nog leven. Mijn god. Mam, wees maar blij dat jij niet in de taxi zat. Je had een hartaanval gekregen. Kamikaze rit. We eten wat en gaan daarna even slapen. Het is nu 20.20 uur en we gaan zo het centrum van Seminyak nog even in. Tot snel!

1. Nico & Linda:
    1 juni 2017
    Leuk leuk leuk!!
  2. Iris:
    1 juni 2017
    Hihi, gelukkig dat je dat pas achteraf verteld anders had ik om jullie in de stress gezeten.
  3. Nadieh:
    2 juni 2017
    Was weer leuk om te lezen! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. X
  4. Marijke:
    5 juni 2017
    Nou Donna en Joost. ga er ff voor zitten, om mee te beleven van jullie denk ik onvergetelijke vakantie <3