Dag 7 en 8 - Ubud en weer terug naar Seminyak

5 juni 2017 - Bali, Indonesië

Dag 7

We worden wakker in Ubud en we krijgen een heel lekker ontbijtje, bananenpannekoeken! Vervolgens pakken we onze spullen (inclusief ons canvasdoek in een koker van een meter) en proppen we alles weer op de scooter. Die koker, dat is toch wel een dingetje. We rijden naar de plaatselijke 'karwei' om een stuk touw te kopen zodat Joost 'm op z'n rug kan dragen. Dat werkt toch een stuk beter. Nu kan de reis weer beginnen. Allereerst willen we naar Ubud Palace maar daar aangekomen mogen we er niet in. De volgende tempel kan Google maps niet vinden dus gaan we ons er niet aan wagen. Dan maar meteen door naar de rijstterrassen van Tegallalang, dit is ongeveer 40 minuten rijden. We komen langs de mooiste plekjes en rijden echt door de jungle, super gaaf. Onderweg komen er af en toe locals naast ons rijden die een praatje maken en ons tips geven over de omgeving. De mensen hier zijn zo ontzettend aardig, daar kunnen wij als Hollanders nog een voorbeeld aan nemen. De rijstterrassen zijn heel mooi, we maken foto's, drinken wat en gaan door naar de volgende stop: de Tegenungan waterval. Dit is weer 20 minuten op de scooter, een iets minder mooie route. Bij aankomst gaan we eerst even iets eten waarna we ons aan de trappen gaan wagen. Bij iedere tree naar beneden bedenken we ons; dit moeten we straks ook weer omhoog... beneden is het wel lekker koel gelukkig! We maken weer foto's en filmpjes (lekker toeristisch he) en dan gaan we weer omhoog. We hebben nog nooit in ons leven zo erg gezweten en na een paar pauzes zijn we blij dat we boven zijn aangekomen en weer de scooter op mogen (=wind). We gaan terug naar het hotel in Seminyak om een duik in het zwembad te nemen. Heeeerlijk! Na de duik zoeken we op internet waar we lekker kunnen eten en springen we weer op de scooter naar het restaurant. Het eten is gelukkig lekker en de live band die speelt is ook mega goed. Na het eten lekker ons bed in.

Dag 8

Vandaag worden we wakker in Seminyak, terug bij het eerste hotel en dat is stiekem toch wel fijn. Ubud was leuk om gezien te hebben maar niet ons dorp. Vandaag gaan we na al die indrukken iets rustiger aan doen. We gaan na het ontbijt op weg naar de Tanah Lot tempel, deze tempel ligt net in de zee. Eenmaal aangekomen zien we al snel dat de rode vlag er staat, het wordt vloed en de golven zijn zo hoog dat we ook deze tempel niet in mogen. We hebben tot nu toe onze sarongs nog niet nodig gehad, hihi. Maar dat mag de pret absoluut niet drukken want ook buiten is het prachtig! We lopen wat heen en weer en drinken wat op een terras met fantastisch uitzicht. Daarna springen we weer op de scooter en rijden we naar Finn's beach club, dit is net als Patato head een mega club. De prijzen zijn opnieuw ook weer mega, maar het eten is hier wel lekker! Na de lunch gaan we lekker op een strandbedje liggen en vermaken we ons met de spelende honden en hoge golven als uitzicht. Rond etenstijd rijden we terug naar het hotel, even douchen en dan het centrum van Seminyak in. Donna laat haar voeten doen bij een spa en daarna gaan we naar hetzelfde restaurant als gisteravond. We eten weer lekker, met een heerlijk toetje: witte chocolade crème brulee. Met de live band op de achtergrond spelen we een paar potjes pesten (5-2 voor Donna) en daarna gaan we terug naar het hotel en duiken we lekker ons bed in.

1. Iris:
    5 juni 2017
    Zooo, we zijn weer op de hoogte. Mooi ziet het er uit hoor. Oma zal wel jaloers zijn op je sarong
  2. Nadieh:
    5 juni 2017
    Was weer leuk om te lezen!! Fijn dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben maar ben ook blij als jullie weer terug zijn! Dikke kus
  3. Trix:
    7 juni 2017
    Wat een geweldig reis ondernemend stel zijn jullie, heerlijk met de scooter
    Rond toeren.

Ik geniet van jullie verhalen en leuke foto's.